środa, 15 maja 2019

WHRPG: Frostgrave Wizards

Dziś recenzja i garść refleksji.

W moim hobby lubię to że mogę realizować popuszczone wodze fantazji. Coś mnie zainspiruję to przygotuje figurkę lub kilka, zdjęcie lub film i mam nowy domek. Do tego oprócz postawienia nowej produkcji na półkę/walizki/bloga (a tu się muszę przyznać że publikuję jakieś 1/3 swoich projektów - po lakierowaniu brakuje mi jakoś pary a już nowe figurki czekają w krzynce InPost) mogę użyć to co zrobiłem w sesjach rpg lub, już rzadziej, w wargamingu. Wolę plastiki za łatwą obróbkę. Do tego mam pudełko bitsów wszelakich i masę pomysłów w głowie.

Objawieniem dla mnie jest nowy zestaw FROSTGRAVE WIZARDS. To kolejne pudełko z linii dla raczej niszowego systemu fantasy. Za około 75PLN dostajemy dwie takie same ramki z możliwością stworzenia ośmiu czarodziejów. Czego tu nie ma. Na ramkę mamy 4 korpusy ubrane na zimowo - słowo frost w w nazwie systemu obliguje. Do tego 20 główek - jest i Gandalf-style, różne egzotyczne jak i mniej. 20 par rąk - można mieszać przez co otrzymujemy 400 kombinacji :). Z 25 różnych akcesoriów. Sowa, mysz i chowaniec. Całość z dobrego plastiku i dobrej jakości. W jednej z ramek chowaniec, pokraczny humanoid, ma jamkę w skurczową w okolicach dolnej strefy pleców - ale nie wnikam co czarodzieje robią po godzinach ze swoimi pupilami. Na koniec wisienka na torcie - zestaw jest kompatybilny z innymi zestawami tego producenta do Frostgrave. Szczególnie z tymi z figurkami żołnierzy w zimowym przyodziewku.



6 komentarzy:

  1. Wychodzi drogo bo około ~20 zł za model ale ilość bitsów poraża. Sam przytuliłem pół pudełka na konwersje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powoli producenci nas przyzwyczają że nawet niewielcy rozmiarowo herosi (a czarodzieje w Frostgrave do najważniejsze modele w drużynie) kosztują po 15-40PLN za figurkę. Dla mnie taki zestaw jest bezcenny ponieważ używam figurek do erpegów - tam to się inaczej przeliczna na kasę :)

      Usuń
  2. A się zastanawiałem ostatnio co tam jest w środku i czy warto kupić ;) Dzięki za recenzję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałem dodać że główki są dużo lepszej jakości niż z te z zestawów Soldiers I i II. Jakieś takie bardziej smukłe a nie pucułowate :)

      Usuń