niedziela, 5 kwietnia 2020

Bolt Action: amunicja do Pak 40

Witam,

Od dawna jestem fanek konstrukcji o nazwie Pak 40.

Wszyscy podkreślają zalety tej konstrukcji (bardzo dobre parametry penetracyjne, pewna wszechstronność, konstrukcja z 1940 która pięć lat później się nie zestarzała,...) jak i wady (za ciężka aby załoga mogła ją samodzielnie przetaczać, wysokie straty,... ).

Mimo że zostało wyprodukowane około 23000 sztuk broń ta pozostaje w cieniu czołgów, dział samobieżnych czy też Flak'ów. Dodam również że widać braki w necie (ciężko cokolwiek wygooglać, czy to dotyczącego szczegółów organizacyjnych pododdziałów uzbrojonych w Pak 40, regulaminów czy też wspomnień samych żołnierzy). Jest trochę fotek zachodnich aliantów typu to "działo które zatrzymało, blokowało,..." Czyli te armaty jednak coś zwojowały.

Po pomalowaniu jednego Pak 40 kupiłem kolejny i chcę wyposażyć półpluton (w zależności od etatu w plutonie było od 3 do 4 armat Pak 40) jak najbardziej zgodnie z rzeczywistością.

Na początek skupiłem się na amunicji. Ta jest widoczna na prawie każdym zdjęciu z epoki.

W zestawach Warlorda jedna z figurek klęczy na skrzynce na pewno nie będącą skrzynią na amunicję. Sam pocisk, trzymany przez tę samą figurkę nie trzyma skali - ot impresja artystyczna. Nie ma się co czepiać ale można chcieć więcej.

W zestawie Rubikon Models many 3 skrzynie w dobrych wymiarach w tym jedna otwarta z odwzorowanymi, nie wiem jak to nazwać, slotami na naboje. Dodatkowo mamy 2 blaszane zasobniki na naboje. Do tego 7 pocisków oraz dwie łuski. Jest w czym wybierać.

Ja wystawiam do każdej armaty ciężarówkę Maultier firmy Rubikon Models. I tu sam sobie zrobiłem schody. Ile na tych ciężarówkach powinno być amunicji. W plutonie są dodatkowo 2 pojazdy 3t do przenoszenia amunicji - ile tam amunicji się znajdowało. Czyli, jaka jest jednostka ognia na pluton.

Nie mogę znaleźć tych informacji.

Więc na oko zrobiłem skrzynie na a potem będę wrzucał to co zrobię na ciężarówki :)

Zdjęcie znikło, sorry ???

Materiał karton, potem farba w spreju, wash, drybrusch, detale pędzlem, etykietki doklejane na końcu.

Zdjęcie znikło, sorry ???

Dla porównania po prawej plastikowe skrzynie z zestawu.

Szybka kwerenda po necie wykazuje że skrzynek było kilka wzorów, a dodatkowo typy amunicji miały różne wymiary (długość). Ja wymiary dopasowałem do skrzynek z zestawu.


2 komentarze: