niedziela, 24 stycznia 2021

Bolt Action: Amunicja do Flak 36/37 8,8cm

Czołem, 

Reaktywuję bloga po roku. Plany są, zobaczymy jak z realizacją. Znowu robię projekty do szuflady bez publikowania rezultatów. Coś tam wrzucę na FB ale to nie to samo co blog.

Do rzeczy!

Co jest lepsze niż amunicja? Jeszcze więcej amunicji. W pudełkach od Rubicon Models jest sporo dodatkowych elementów typu skrzynki amunicyjne, całe naboje i łuski. Do tego można spotkać takie klimaty jak statywy na lornety. W sumie jest czym ozdabiać podstawki czy też robić małe dioramki - co mi bardziej odpowiada. Ale co kto woli - jest z czego robić. Z racji tego że w historii wojskowości siedzę już kilka ładnych lat zawsze mi brakowało tego co widać na zdjęciach - masy amunicji. W Bolt Action każda większa lufa strzela najwyżej kilka razy - w rzeczywistości stanowiska były otoczone tonami amunicji. W planach mam ikonicznego Flak 8,8cm od Rubikona. W ramkach można znaleźć 4 zasobniki na amunicję oraz całą masę naboi 8,8cm oraz wystrzelone łuski. 

Do tego znalazłem zestaw 88mm Flak Ammo Boxes w kontrowersyjnej skali 1/48. Dlaczego kontrowersyjnej? Gdyż cały czas trwa dyskusja czy do BA można/wypada wyżywać modeli w tej skali. Jest sporo argumentów na za i przeciw - może kiedyś pogłębię ten temat. 

Omawiane skrzynki to odlew żywiczy (wszystkie skrzynie są razem) z sugestią aby wsadzić ją na pakę Opla. 



Odlew jest dobrej jakości, bez bąbli powietrza. Nadlewek praktycznie nie ma, żywica jest dobra w obróbce.


Przy okazji przygotowałem zasobniki z zestawu Rubikona - można zrobić otwarte lub nie. Uwaga! Oryginały nie miały zawiasów. Pokrywka była na paskach - ułatwiało to wyciąganie naboi bez względu na położenie. Choć w sumie, wzorów było tak dużo że pewnie gdzieś tam zawiasy mogły być :)

Widać że zasobniki od Rubikona są trochę większe - chyba pierwszy taki przypadek że model w skali 1/56 jest większy niż odpowiednik w skali 1/48.

Malujemy.


Wyzwania nie było. Co do oznakowania to polecam internety. Mam wrażenie że każda fabryka miała własny patent.

I na pakę i w drogę.

Na Opla w skali 1/48 od TAMIYA też zmieści się jeden zestaw. 8 skrzyń to około 250kg więc na taką ciężarówko powinno wejść więcej ale się już nie czepiam.

Podsumowując, zestaw to takie miło mieć za około 20PLN. Jak mi wpadnie jeszcze raz w ręce to nie powiem nie. Do zastosowania praktycznie wszędzie. Można się pobawić przy okazji robienia czegoś bardziej skomplikowanego.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz