poniedziałek, 25 kwietnia 2022

Bolt Action: Wybrane nowości od Warlord Games

Dziś w temacie nowości od Warlord Games - ale tych co mnie mnie osobiście cieszą.

Zestaw SdKfz 250 i zestaw Opli.

https://eu.warlordgames.com/collections/germany/products/sd-kfz-250-alte-three-variant-bundle


https://eu.warlordgames.com/collections/germany/products/speciality-opel-blitz-maultier-pre-order-bundle



3 transportery SdKfz 250. Wersja podstawowa (transport sekcji grenadierów), dowódcza (rusznica ppanc) oraz rozpoznawcza (działko 2 cm). W cenie 66 EURO = 310 PLN. Czyli jeden pojazd za ~100PLN. Cena spoko. 

Do tego 3 Ople w wersji to transportu paliwa, sanitarna oraz radio za 84 EURO = 390 PLN czyli 130 PLN za pojazd. 

Do co zestawu z transporterami nie mam uwag. Kupujemy 3 pojazdy przez co w jednym pudełku mamy ładnie zestawione pojazdy pod rozpiskę. Dwa pojazdy po transportu piechoty oraz jeden pojazd rozpoznania. Podoba mi się rozłożony stelaż w wieżyce SdKfz 250/9 - Rubikon tego nie ma. Zestaw jest całkowicie plastikowy. Są zdjęcia ramek i wyglądają świetnie. Widać że Warlord wystartował w wyścigu z Rubikonem w jakości modelu.

Zestaw Opli jest bardziej dyskusyjny. Ewidentnie jest to zestaw kolekcjonerski :) Sanitarka to kolubryna której nie schowa się drzewkiem czy płotkiem. Nie wyobrażam sobie chowania wersji radio. Nie spodziewam się zasad dla cysterny. Modele to znane plaski z dodatkami żywicznymi i metalowymi.

Teraz trochę o kosztach. Rubikon ze swoim patentem na osobne pudełko z wersją podstawową i osobno z małą ramką na wersję specjalistyczna wychodzi gorzej. Ale. Z tego dodatkowego pudełka dla SdKfz 250/9 udało mi się ugrejdować dwa pojazdy więc nie jest tak że musimy zapłacić 100PLN + 50PLN za upgrade. Wychodzi to 100 + 25 pod warunkiem że celuje się w dwa 250/9 :) Co do różnicy w jakości miedzy Warlordem a Rubikonem to modelarze jednym głosem powiedzą że Rubikon lepszy. Gracze już nie koniecznie. 

W sumie to kupię sobie Opla cysternę. 250-tek mam już pięć ale oglądając ramki z Warlorda mam wrażenie że potrzebuję ich więcej.

Nowości oceniam wysoko. Widać że, idąc tropem Flames of War, kończą się sensowne wzoru uzbrojenia i formuła ww2 będzie się wyczerpywać w tej skali. Dla mnie jako modelarza, serce się cieszy że pojawiają się coraz egzotyczniejsze sprzęty ale Warlord będzie się musiał nagimnastykować aby przekonać gracy do kupna cysterny :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz