czwartek, 15 lutego 2018

WHRPG: kamienica "komunalna"

Czołem,

Dziś sesja zdjęciowa miejskiej kamicy. Jest to budynek mieszkalny dla biedoty. Żadnych wygód, wszytko podniszczone, zaniedbane i wiązane na sznurek. Cze wybrałem tak ekscytujący temat tym później.

Materiały to karton i balsa. Figurka w kapliczce to niemiecki artylerysta z firmy GHQ w skali 1/300.






Teraz muszę się podzielić skąd czerpałem inspiracje. Jakiś czas temu zakupiłem pozycję A Magical Medieval Society: Western Europe wydawnictwa Expedition Retreat Press. Naprawdę jestem pod wrażeniem. To dodatek do AD&D (nie orientuję się w edycjach) i jest napakowany wszelkimi maściami generatorów jak i obszernymi rozdziałami traktującymi o magiczno-średniowiecznym świecie. Jak działało miasto (i z czego się składało), ile gracz zarobi na posiadłości, a może jest królem to ile wpłynie do kasy, ile zabuli na odszkodowanie za przestępstwo, jak długo potrwa budowa wymarzonej wieży maga, ile..., co,..., jak... . Słowem dodatek obejmuje zakres gdzie inne podręczniki kończą.

Tak więc 3 tygodnie temu rzuciłem kością i sprawdziłem w tabeli IV.9 - Random Structure Generation i w kolumnie Docks (buduję kwartał przy rzece) dowiedziałem się że pora zrobić Tenement (dokładnie co to jest opis w rozdziale z opisem miasta) i to w wersji D (najgorszej wersji). Można nawet pójść dalej i wylosować profesje mieszkańców ( 1/7 szansy na żebraka a i 1/160 na prostytutkę). Podsumowując, biorąc poprawkę na Stary Świat dodatek wyśmielity dla kostkowych turlaczy. Tabelka powiedziała że teraz czas na Tavern w wersji C - czyli klient nie przyklei się do brudnej lady i ma gdzie usiąść :)

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na inspirację. Wykonanie też fajne, będzie jak znalazł do miejskich potyczek.

    OdpowiedzUsuń